Сучасні пральні машини автомат – виробники почали оснащувати нерозбірними баками. Такі баки швидше виготовити та встановити, адже немає потреби у додаткових кріпильних вузлах. Звідси і зручність процесу збирання, і здешевлення ціни на пральну машину. Однак таку цільну ємність важко відремонтувати і найчастіше при поломці всередині бака необхідно замінювати нерозбірний бак цілком. У цьому випадку заміна бака буде коштувати дорожче, ніж якби вам вдалося поміняти просто підшипник.
Але якщо ви бажаєте все ж таки заощадити, читайте цю статтю далі.
Акуратне розбирання нерозбірного бака
Для початку потрібно витягти бак із вашої пральної машини. Цей процес досить трудомісткий, але якщо ви зважилися на самостійний ремонт, то впевнені ви зможете виконати це завдання. Тут головне діяти послідовно, від’єднуючи всі комплектуючі, які знімаються. Двигун, противагу, пресостат, УБЛ, патрубки та ТЕН – потрібно послідовно зняти, а щоб нічого не забути і не розгубитися, фіксуйте все на фото, це допоможе вам все зібрати назад.
Після того, як ви дістанете бак у зборі з барабаном з каркасу пральної машини, можна приступати до розбирання:
- Поверніть бак зварювальним швом догори.
- На зварювальному шві зробіть за допомогою дрелі невеликі отвори 3-5 мм на відстані один від одного 5-8 см (не перевищуйте поглиблення та відстань, щоб випадково не просвердлити зайвого та не зіпсувати бак).
- Візьміть ножівку по металу і розріжте бак по шву, проробляючи це дуже акуратно. Цей етап досить трудомісткий, процес розпилу може затягтися і на 2 години.
Важливо! Не використовуйте болгарку або циркулярну пилку для розпилювання, оскільки цими інструментами на високій швидкості ви можете пошкодити бак.
- Після закінчення розпилу бака у вас має бути дві частини: перша частина – це так зване “кільце” з манжетою, а друга частина – “задник” з барабаном. У другій частині також поміщений підшипниковий вузол і хрестовина.
- Тепер ваше завдання витягти барабанний циліндр. Для цього скористайтесь штоком. Зафіксуйте його на гвинті, який утримує хрестовину та пробийте за допомогою молотка 2 – 3 рази. Ваші удари повинні спровокувати відокремлення клею від кріплення, яким закріплюють болт у пральних машинках для надійності.
- Тепер, ви можете відкрутити гвинт і колесо, що вивільнилося.
- Наступним вашим завданням буде витягти барабан і розмістити його догори на бруски штоків.
- Приступаємо до вилучення підшипників. Для цього візьміть шток або зубило та акуратно постукуючи навколо стику, удари варто пом’якшувати, використовуючи дерев’яний брусок, просуваємось до вивільнення підшипників. Першим пробивається зовнішню ділянку, і тільки потім ту, що зсередини. Вибиті деталі викидаємо.
- Зачищаємо вал, необхідно видалити весь бруд і накип, що утворився. Добре промиваємо місце, куди встановлюватимемо підшипник. Не треба знімати хрестовину
Встановлення нових підшипників
Важливо! Заміну підшипника слід проводити на ідентичну до цієї моделі. Використовуйте лише оригінальні комплектуючі. Для цього вам необхідно знайти в інструкції до приладу серійний номер агрегату. Або подивіться маркування на задній панелі пральної машинки.
Як варіант ви можете показати старі підшипники в магазині, що спеціалізується, і купити ідентичні.
- Коли деталі будуть у вас в наявності, можна приступити до їх встановлення. Через задню стінку із зовнішнього боку барабана встановлюємо кільце маленького діаметра.
Щоб підшипник увійшов щільно, скористайтеся молотком. Важливо! Коли забиваєте малий підшипник, упирайте інструмент у зовнішню сторону обойми, адже якщо бити по внутрішній частині, можна пошкодити герметичність підшипника. - Кільце більшого діаметра встановлюємо після малого зверху. Для початку встановлюємо у відповідний отвір другий підшипник, фіксуємо його влучним ударом молотка один раз. Потім акуратно молотком впресовуємо підшипник.
- Встановлений підшипник закриваємо сальником.
- Обов’язково застосовуємо герметик. Такі деталі як сальник, барабанний вал і стикове місце обов’язково потрібно обробити мастилом, яке відштовхує вологу. Це дозволить продовжити термін служби прокладки та підшипників.
Складання бака
Після того як були вилучені старі та встановлені нові підшипники та сальники, настав час переходити до повного складання бака та встановлення його назад у машинку.
- Насамперед барабан потрібно зафіксувати на хрестовині таким чином, щоб шток «увійшов» у підшипники.
- Потім потрібно затягнути кільце шківа, закрутіть гвинт.
- Тепер настав час склеїти обидві частини бака, для цього наносимо по периметру зрізу спеціальним вологостійким герметиком, який так само повинен мати термостійкі властивості. На цьому етапі так само будьте обережні та уважні, тому що потрібно пройтися по всьому периметру нічого не пропустивши. Не треба шкодувати герметик, але й не потрібно наливати його багато. Тепер вам потрібно з’єднати дві частини, так само як вони були до розбирання і дуже надійно все стягнути та зафіксувати. Фіксація повинна бути надійною та стійкою, скористайтеся гвинтом, гайкою, контргайкою, шайбою.
- Чекаємо на повне висихання герметика. Все буде завісити від того, який тип герметика ви застосували. Але якщо ви підстрахуєте себе і витримаєте зайві 2 години, буде тільки краще. Також варто відзначити, що якщо герметик десь виліз зі швів, не видаляйте його.
- Протестуйте бак на герметичність. Для цього закрийте отвори для патрубків та пресостату ганчірками та налийте в бак воду. Якщо на шві не виявляться краплі води або протікання, то бак склеєний добре.
- Тепер вам потрібно все зібрати назад. Для цього встановлюємо бак, фіксуючи його на пружині та амортизаторах. Потім приєднуємо всі інші вузли та деталі. У цьому вам допоможе раніше зроблене фотографування.
- Запустіть цикл прання, щоб протестувати вашу роботу.
Важливо! Якщо ви виявите протікання після такого ремонту, то вам доведеться все ж таки звернутися в сервісний центр з ремонту пральних машин і замінити весь бак у зборі.